Starten met lopen – Start to run

Waarom zou je starten met lopen ?

Indien je jezelf herkent in 1 van de volgende zinnen dan moet je zeker starten met lopen :
• Ik voel me altijd moe
• Ik ben snel buiten adem
• Ik heb weinig energie
• Ik ben dikwijls verkouden
• Ik voel me soms depressief
• Ik heb niet zoveel levensvreugde
• Ik heb overal pijn
• Ik heb rugpijn
• Ik ben snel uitgeput
• Ik ben kortademig

Indien je je herkent in de volgende uitspraken moet je ook zeker starten met lopen :
• Ik kan niet lopen
• Ik ben te oud om te sporten
• Ik heb geen tijd om te sporten
• Ik heb teveel rug pijn
• Ik vind lopen vermoeiend

Iedereen kan lopen zelf indien je te zwaar bent, niemand is te oud om te lopen of om te beginnen met lopen. Tijdens mijn laatste 20km van Brussel ben ik een oude mijnheer voorbij gestoken op km 19 en ik vroeg hem hoe oud hij was ? 82 jaar ! Een ander excuus dat men dikwijls gebruikt is geen tijd…. Als er 1 sport is die geen tijd neemt is lopen. Je kan vertrekken van thuis, je doet de uitrusting aan en 25 minuutjes later ben je terug thuis. 25 minuutjes lopen is al een leuke work- out, waar je gegarandeerd energie en een overheerlijk goed gevoel aan overhoud de rest van de dag of de avond. Indien je s’avonds loopt, een douche neemt en dan nog een glaasje wijn drinkt, slaap je super goed. Mijn looptechnieken zullen je een fitter mens maken. Dat neemt zeker niet weg dat je mag lekker eten en ook een glaasje drinken. Dat kan allemaal geen kwaad om te blijven vorderen in het lopen. De programma’s en training schema ’s die wel later zullen bespreken dienen om te vorderen en een goed gevoel te krijgen, ze dienen niet om in een super strikt patroon te gaan leven met een beperkt menu en zero alcohol. Ik schrijf een boek om de gemiddelde mens naar een beter leven te brengen zonder drastisch uw eetgewoontes te moeten omgooien en uw drank gebruik te verbieden.
Er bestaan ook zo een programma’s die niks meer toelaten maar dat zijn soms de programma s die net te zwaar zijn waardoor we het niet volhouden ! Indien je heel gezond leeft en niet drinkt dan zal je des te sneller vorderen, maar zelf indien je wat dikker bent en toch graag een glaasje drinkt zal je met mijn methodes ook vorderen en fitter worden. De bedoeling is jou fitter te maken en meer te energie geven en een tof gevoel te hebben in het leven. Het is niet de bedoeling om een marathon voor te bereiden.